Nowości w badaniu

Gemius zwycięzcą przetargu na pomiar ruchu internetowego w Czechach

Gemius pozostaje na kolejne pięć lat dostawcą pomiaru ruchu internetowego w czeskim badaniu NetMonitor. Wymogiem postawionym w przetargu była możliwość realizowania badania bez korzystania z plików third party cookies.

Badanie gemiusAudience, realizowane w Czechach pod nazwą NetMonitor, to jedyny niezależny i audytowany pomiar ruchu internetowego w Czechach, który od 2000 roku dostarcza rynkowi wiarygodnych danych dotyczących ruchu i profilu społeczno-demograficznego użytkowników. Od marca 2025 roku projekt został rozszerzony o dane z globalnych platform (VLOP i VLOSE), oferując w ten sposób bardziej kompleksowy i wszechstronny obraz czeskiego internetu.

Ważnym wymogiem przetargowym była zdolność do radzenia sobie z możliwym zakończeniem obsługi plików third party cookies. W efekcie Gemius będzie również w Czechach stosować autorską metodę pomiarową, którą opracował i z powodzeniem wdrożył w tym roku m.in. w Danii i Belgii.

Oferty złożone w przetargu analizowała dwudziestoosobowa grupa robocza składającą się z ekspertów z firm będących członkami SPIR (Sdružení pro internetový rozvoj, Association for Internet Progress) oraz członków zarządu.

„Cieszymy się, że obecny dostawca obronił swoją pozycję i możemy płynnie kontynuować dotychczasową współpracę. Gemius złożył bardzo wysokiej jakości i atrakcyjną ekonomicznie ofertę, która pozwala również na strategiczną elastyczność w przyszłości, np. decyzję o rozszerzeniu współpracy na późniejszym etapie. Istotne było również silne wsparcie tego dostawcy ze strony wydawców, które opiera się na wieloletnim doświadczeniu i sprawdzonej współpracy” – powiedział Michal Hanák, przewodniczący zarządu SPIR.

„Dziękujemy SPIR za zaufanie i doskonałą współpracę podczas przetargu. Cieszymy się, że możemy kontynuować projekt NetMonitor i wspólnie go rozwijać. Skupimy się nie tylko na jakości technologicznej, ale także na tym, aby wyniki pomiarów były jak najbardziej korzystne dla całego rynku online” – mówi Lukáš Vinkler, Business Development Manager w firmie Gemius.