Nowości w badaniu

Jet Line i Gemius zmierzą zasięg reklamy zewnętrznej w Polsce

Agencja reklamy zewnętrznej Jet Line podpisała umowę z firmą badawczą Gemius. Dzięki tej współpracy, w oparciu o dane z cross – mediowego badania Mediapanel, Jet Line zmierzy potencjał zasięgowy reklam na swoich nośnikach zewnętrznych. Mediapanel to jedyny w Polsce pomiar mediów single source, prezentujący obecnie wyniki dla internetu, radia i telewizji. Współpraca z Jet Line to kolejny krok w kierunku uwzględnienia w badaniu również wyników DOOH.

Sieć ekranów MORE (digital OOH) spółki jest opomiarowana dzięki sensorom ARA, a dane o widowni i jej demografii są zbierane w czasie rzeczywistym dla każdej emisji spotu reklamowego.

Firma uruchomiła także narzędzie: proof of play. Zintegrowała się z systemem gDE od firmy Gemius, które jest uznanym narzędziem do monitorowania kampanii online. Oznacza to, że raport o emisjach nie jest tworzony na podstawie danych od operatora ekranów (jak to się dzieje u większości wydawców), ale od zewnętrznego podmiotu.

- Dzięki umowie z firmą Gemius możemy zrobić kolejny krok w stronę dostarczania rzetelnych danych o widowni reklam OOH i DOOH – zasięgów kampanii reklamowych. Nasi Klienci planujący i realizujący swoje kampanie, pozyskają dodatkową wiedzę na temat widowni i dzięki temu będą mogli bardziej efektywnie wykorzystać swoje budżety reklamowe – powiedział Michał Ciundziewicki, prezes zarządu spółki Jet Line.

- DOOH to coraz bardziej atrakcyjny dla reklamodawców segment rynku. Wskazują na to chociażby wzrosty wydatków na reklamę, które w jego przypadku są rekordowe. Jednocześnie jest to medium, które stanowi niemałe wyzwanie dla badaczy. Cieszy nas, że firma Jet Line, z którą współpracujemy przy wielu projektach, doceniła możliwości i wartość cross-mediowego badania Mediapanel w kontekście szacowania wielkości audytorium DOOH i jego potencjału reklamowego. Włączenie pomiaru nośników Jet Line do Mediapanelu pozwoli w przyszłości nie tylko skuteczniej prezentować zasięg samego DOOH, ale również jego siłę na tle innych mediów uwzględnionych w badaniu. - komentuje Jarosław Pawlak, kierownik rozwoju badania Mediapanel, Gemius.

Jet Line dysponuje również badaniami widowni swoich tablic reklamowych Motorway 12x4. Model badawczy powstał we współpracy dwóch politechnik (Gdańskiej i Krakowskiej) oraz agencji badawczej (PBS). Jest zastosowywany do każdej powierzchni OOH, której jakość i parametry spełniają standardy sieci Motorway. Głównym celem było scharakteryzowanie osób, które miały kontakt z nośnikiem oraz zbadanie częstotliwości tych kontaktów.