Analizy

Majówka? Zależy od pogody!

Tegoroczny długi majowy weekend ułożył się wyjątkowo korzystnie – wystarczyły trzy dni urlopu, aby przedłużyć sobie wypoczynek do aż dziewięciu! Czy Polacy skorzystali z tej okazji i ruszyli na urlopy? Z analizy na bazie danych z badania Mediapanel wynika, że wielu z decyzją czekało do ostatniej chwili, a szczególnie istotna przy jej podjęciu była prognoza pogody.

Analiza przygotowana przez PBI i Gemius objęła strony i aplikacje z kategorii „Pogoda” oraz „Turystyka”, a badany okres sięgał od początku kwietnia aż do 4 maja 2023.

Słońce czy deszcz?
Jak wynika z danych, szczególne zainteresowanie serwisami i aplikacjami pogodowymi przypadło na okres 23-26 kwietnia, a więc na tydzień przez długim majowym weekendem. Dzienna liczba realnych użytkowników znacząco przekraczała wówczas średnią z badanego okresu (3,9 mln RU), w rekordowym momencie (24 kwietnia) nawet o 27%. 

 

Tę samą tendencję dało się zaobserwować podczas analizy liczby odsłon na omawianych stronach i aplikacjach. Szczyt zainteresowania również w tym przypadku przypadł 24 kwietnia, kiedy to liczba odsłon przewyższyła średnią dla omawianego okresu, wynoszącą 7,3 mln, o 46% i osiągnęła wynik 10,6 mln.
 

 

A które z serwisów i aplikacji cieszyły się największym zainteresowaniem internautów? Na pierwszym miejscu w analizowanym okresie znalazła się strona weather.com, którą odwiedziło w tym czasie 9,6 mln osób, generując blisko 80 mln odsłon. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się pogodowy serwis Interii (5,9 mln realnych użytkowników, ale ponad 80 mln odsłon), na trzecim natomiast aplikacja Pogoda & Radar, która przyciągnęła 2,4 mln internautów.

 

Decyzja do ostatniej chwili
W przypadku serwisów ogłoszeniowych związanych z turystyką analizę zawęziliśmy do kwietnia. Okazało się, że zwiększone zainteresowanie stronami z tej kategorii można było zaobserwować już od drugiej dekady miesiąca – rekord liczby RU padł 11 kwietnia (1,2 mln), co stanowiło wzrost w stosunku do średniej miesięcznej (0,8 mln) o 44%. Zwiększona popularność stron z ogłoszeniami turystycznymi utrzymywała się aż do 28 kwietnia.
 

 

Analiza liczby odsłon ponownie potwierdziła tendencję wynikającą z liczby użytkowników, przy czym dniem z rekordowym wynikiem był w tym przypadku 25 kwietnia. Tego dnia internauci wygenerowali na stronach z ogłoszeniami turystycznymi aż 6,4 mln odsłon, czyli o 60% więcej niż wynosi średnia dla całego miesiąca (4 mln).