Sportowa kumulacja
Maj i czerwiec obfitowały w tym roku w wydarzenia sportowe – rozgrywki piłkarskiej i siatkarskiej Lig Mistrzów, mecze reprezentacji Polski, zwycięski dla Igi Świątek turniej French Open czy start organizowanych w Polsce Igrzysk Europejskich. Sprawdziliśmy, czy mnogość imprez sportowych przełożyła się na popularność stron i aplikacji internetowych o tej tematyce. Wnioski? Większe emocje od piłkarskich występów Polaków wzbudza klubowa piłka na najwyższym poziomie.
Analizie poddaliśmy strony i aplikacje z kategorii „Sport”, a jej ramy czasowe objęły okres od początku maja do końca czerwca.
Real Users
Jak wynika z danych, najwięcej osób – 6,9 mln – przeglądało strony o tematyce sportowej 18 maja, a więc nazajutrz po tym, jak Manchester City zdeklasował Real Madryt w meczu rewanżowym półfinałów Ligi Mistrzów. Dla porównania, w dni, gdy swoje mecze z Niemcami i Mołdawią rozgrywała reprezentacja Polski w piłce nożnej (16 i 20 czerwca) liczba RU na omawianych stronach wyniosła 5,7 mln. 21 czerwca wskaźnik ten był wyższy i wyniósł blisko 6 mln – tego dnia internauci mogli interesować się pomeczowymi komentarzami lub rozpoczynającymi się właśnie Igrzyskami Europejskimi w Krakowie. W dniu, gdy zwycięski finał w turnieju French Open rozgrywała Iga Świątek (10 czerwca), strony sportowe odnotowały 5,9 mln RU, przy czym warto nadmienić, że tego samego dnia odbył się finał Ligi Mistrzów.
ATS
Analiza średniego czasu, jaki użytkownicy spędzili na stronach z kategorii „Sport” wskazuje, że byli oni najbardziej zaangażowani w przeglądane treści 20 maja – ATS wynosił wówczas blisko 11 minut, przy średniej dla maja na poziomie 6 minut i 29 sekund. Tego dnia miał miejsce finał siatkarskiej Ligi Mistrzów z udziałem dwóch polskich drużyn – Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn Koźle oraz Jastrzębskiego Węgla – a także gala Fame MMA w łódzkiej Atlas Arenie. Wysoki ATS odnotowano również 16 i 20 czerwca (wspomniane już mecze polskiej reprezentacji w piłce nożnej) oraz 10 czerwca (finały French Open oraz piłkarskiej Ligi Mistrzów).
Przeważają mężczyźni, mieszkańcy wsi i osoby wykształcone
Internauci, którzy stanowią widownię stron z kategorii Sport to przede wszystkim mężczyźni (57,7% vs 42,3 kobiet). Aż 22,3% ogółu odwiedzających strony o tej tematyce to osoby w wieku 35-44 lat, natomiast jeśli chodzi o wykształcenie, większość stanowią internauci z dyplomem co najmniej szkoły średniej (68,6%). Najwięcej, bo 35% amatorów treści związanych ze sportem mieszka na wsiach. Dane na temat demografii dotyczą czerwca 2023.
Top 10 brandów z kategorii „Sport”
Na koniec prezentujemy ranking top 10 z kategorii “Sport” za czerwiec 2023. Największą popularnością w tym miesiącu cieszyły się sekcje sportowe Wp.pl (8,8 mln RU i ATS na poziomie 20m 46s), Onetu (7,2 mln RU i ATS 20m 11s) oraz Interii (RU na poziomie 6,9 mln oraz ATS wynoszące 13m).