![](/media/filer_public_thumbnails/filer_public/a0/3b/a03b2671-2325-4c4b-b6c8-2e21ff6fdb76/cover_sport_czerwiec.png__800x350_q85_crop_subsampling-2.png)
Sportowa kumulacja
Maj i czerwiec obfitowały w tym roku w wydarzenia sportowe – rozgrywki piłkarskiej i siatkarskiej Lig Mistrzów, mecze reprezentacji Polski, zwycięski dla Igi Świątek turniej French Open czy start organizowanych w Polsce Igrzysk Europejskich. Sprawdziliśmy, czy mnogość imprez sportowych przełożyła się na popularność stron i aplikacji internetowych o tej tematyce. Wnioski? Większe emocje od piłkarskich występów Polaków wzbudza klubowa piłka na najwyższym poziomie.
Analizie poddaliśmy strony i aplikacje z kategorii „Sport”, a jej ramy czasowe objęły okres od początku maja do końca czerwca.
Real Users
Jak wynika z danych, najwięcej osób – 6,9 mln – przeglądało strony o tematyce sportowej 18 maja, a więc nazajutrz po tym, jak Manchester City zdeklasował Real Madryt w meczu rewanżowym półfinałów Ligi Mistrzów. Dla porównania, w dni, gdy swoje mecze z Niemcami i Mołdawią rozgrywała reprezentacja Polski w piłce nożnej (16 i 20 czerwca) liczba RU na omawianych stronach wyniosła 5,7 mln. 21 czerwca wskaźnik ten był wyższy i wyniósł blisko 6 mln – tego dnia internauci mogli interesować się pomeczowymi komentarzami lub rozpoczynającymi się właśnie Igrzyskami Europejskimi w Krakowie. W dniu, gdy zwycięski finał w turnieju French Open rozgrywała Iga Świątek (10 czerwca), strony sportowe odnotowały 5,9 mln RU, przy czym warto nadmienić, że tego samego dnia odbył się finał Ligi Mistrzów.
![](/media/filer_public/79/67/79671311-b514-4aa8-8599-7caf22378738/sport_ru_czerwiec.png)
ATS
Analiza średniego czasu, jaki użytkownicy spędzili na stronach z kategorii „Sport” wskazuje, że byli oni najbardziej zaangażowani w przeglądane treści 20 maja – ATS wynosił wówczas blisko 11 minut, przy średniej dla maja na poziomie 6 minut i 29 sekund. Tego dnia miał miejsce finał siatkarskiej Ligi Mistrzów z udziałem dwóch polskich drużyn – Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn Koźle oraz Jastrzębskiego Węgla – a także gala Fame MMA w łódzkiej Atlas Arenie. Wysoki ATS odnotowano również 16 i 20 czerwca (wspomniane już mecze polskiej reprezentacji w piłce nożnej) oraz 10 czerwca (finały French Open oraz piłkarskiej Ligi Mistrzów).
![](/media/filer_public/3d/89/3d8971d6-d1a1-4913-a337-6cdd291437cf/sport_ats_czerwiec.png)
Przeważają mężczyźni, mieszkańcy wsi i osoby wykształcone
Internauci, którzy stanowią widownię stron z kategorii Sport to przede wszystkim mężczyźni (57,7% vs 42,3 kobiet). Aż 22,3% ogółu odwiedzających strony o tej tematyce to osoby w wieku 35-44 lat, natomiast jeśli chodzi o wykształcenie, większość stanowią internauci z dyplomem co najmniej szkoły średniej (68,6%). Najwięcej, bo 35% amatorów treści związanych ze sportem mieszka na wsiach. Dane na temat demografii dotyczą czerwca 2023.
Top 10 brandów z kategorii „Sport”
Na koniec prezentujemy ranking top 10 z kategorii “Sport” za czerwiec 2023. Największą popularnością w tym miesiącu cieszyły się sekcje sportowe Wp.pl (8,8 mln RU i ATS na poziomie 20m 46s), Onetu (7,2 mln RU i ATS 20m 11s) oraz Interii (RU na poziomie 6,9 mln oraz ATS wynoszące 13m).
![](/media/filer_public/c7/0f/c70f6940-95c9-432b-b96e-b135170c04ae/top10_czerwiec_2023.jpg)