pomiaru mediów
Innowacyjny pomiar radia będący efektem współpracy Komitetu Badań Radiowych oraz firmy Gemius.
W efekcie połączenia badania założycielskiego Radio Track oraz pasywnego pomiaru słuchalności stacji radiowych, realizowanego dzięki panelowi jednoźródłowemu, powstaje badanie, które odzwierciedla rzeczywisty poziom konsumpcji stacji radiowych w Polsce.
Dane dotyczące słuchalności radia tworzone są w oparciu o połączone wyniki badania Radio Track, które stanowi badanie założycielskie, a także informacje o konsumpcji mediów pochodzące z jednoźródłowego panelu Gemius.
Osoby biorące udział w naszym badaniu (obecnie około 2500) otrzymują smartfon z zainstalowanym oprogramowaniem pomiarowym. Gromadzi ono dźwięki z otoczenia, zestawiane następnie z sygnałem referencyjnym ok. 200 stacji radiowych. Rozpoznawanie fal dźwiękowych to wynik audiomatchingu – metody wykorzystywanej w popularnych aplikacjach do identyfikowania muzyki.
Współpraca Gemius i KBR jest szansą na wypracowanie docelowej efektywnej metodologii łączącej wszystkie zalety badań pasywnych z wynikami badań deklaratywnych.
Jesteś wydawcą?
Dołącz do wydawców, których witryny, aplikacje i materiały streamowe objęte są naszym audytem
Dołącz do badaniaPotrzebujesz danych?
Uzyskaj pełny obraz rynku dzięki wynikom dostępnym
w interfejsie online