Analizy

Mecze Polaków przyciągnęły internautów

Reprezentacja biało-czerwonych zakończyła już udział w Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej, a cztery mecze z jej udziałem cieszyły się oczywiście szczególnym zainteresowaniem polskich fanów sportu. Poddaliśmy analizie strony i aplikacje z kategorii „Sport” aby sprawdzić, czy zainteresowanie to znalazło odzwierciedlenie w liczbach.

Analiza danych zarówno dla całej kategorii "Sport", jak i poszczególnych brandów wyraźnie wskazuje, że mundial – zgodnie z oczekiwaniami – znacząco zwiększył zainteresowanie stronami i aplikacjami o tematyce sportowej. Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej rozpoczęły się w niedzielę 20 listopada, a już w kolejnym tygodniu odnotowaliśmy wzrost liczby RU dla całej kategorii „Sport” o ok. 3,5 mln (16,1 mln w tygodniu 21-27.11 w stosunku do 12,7 mln w tygodniu 14-20.11 oraz 12,2 mln w tygodniu 7-13.11). W przypadku największych graczy z tej kategorii wzrost wynosił odpowiednio 1,7 mln (8,4 mln vs. 6,7 mln w tygodniu poprzedzającym) w przypadku wp.pl, 2 mln (6,6 mln vs 4,6 mln) w przypadku brandu sport.pl, obejmującego zarówno stronę www, jak i aplikację oraz 1,2 mln w przypadku onet.pl (5,9 mln vs 4,7 mln).

Wzrost popularności stron i aplikacji związanych ze sportem przełożył się nie tylko na zwiększoną liczbę użytkowników, przeglądających treści, ale również na czas, jaki średnio poświęcali oni na tę czynność. W pierwszym „pełnym” mundialowym tygodniu ATS dla kategorii „Sport” wyniósł niemal godzinę, podczas gdy w tygodniu poprzednim było to niespełna 18 minut. W przypadku sportowych stron onet.pl średni czas wyniósł blisko 11 minut (8 min. 13 sek w tygodniu 14-20.11), dla brandu sport.pl – 7 minut (5 min. 24 sek. w tygodniu poprzedzającym), a w przypadku wp.pl – ponad 10 minut (6 min. 50 sek w tygodniu poprzedzającym). Największy wzrost zaobserwowaliśmy na sportowych stronach tvp.pl (ATS na poziomie blisko 2h w tygodniu 21-27.11), co wynika z transmisji meczów, dostępnych na tych stronach.

A jak kształtowała się liczba użytkowników przeglądających treści o tematyce sportowej dzień po dniu w okresie, gdy w turnieju grali Polacy? Największą popularnością strony i aplikacje z tej kategorii cieszyły się 22 listopada, a więc w dniu meczu Polska – Meksyk (8,9 mln RU). Drugim pod względem liczby RU dniem był 30 listopada, kiedy to biało-czerwoni rozgrywali ostatnie spotkanie grupowe z Argentyną (30 listopada, 8,9 mln, a precyzyjniej 8,89 mln), zaś trzecim – 1 grudnia (8,8 mln). W dniu meczu z Francją strony o tematyce sportowej przyciągnęły 8,4 mln realnych użytkowników.

Z analizy dzień po dniu wynika również, że najwięcej czasu (ATS) użytkownicy spędzili na stronach sportowych 26 listopada, a więc w dniu, gdy polska reprezentacja grała z drużyną z Arabii Saudyjskiej (średnio 22 min. 9 sek.). 22 listopada (mecz z Meksykiem) ATS wyniósł 21 minut i 9 sekund, natomiast 30 listopada (mecz z Argentyną) – nieco ponad 18,5 minuty. 4 grudnia, a więc w dniu, gdy polska drużyna żegnała się z mundialem, było to średnio 17 minut i 7 sekund.